L’apadrinament lector és una activitat que vol promoure la lectura a diferents edats. Els grups implicats són els de primer i cinquè de primària, que adopten el rol de fillol/a i padrí/na respectivament. Aquest treball comporta moltes millores a ambdues parts.
- Fillol/a (1r): Iniciació a la lectura i millora de l’escolta activa i l’atenció.
- Padrí/na (5è): Consolidació del procés de lectura, responsabilitat a l’hora de preparar-se el llibre pel seu fillol, modelatge, millora de l’autoestima i l’autonomia.
A principi de curs, les tutores de les dues aules fan les parelles lectores entre fillols/es i padrins/es, tenint en compte les capacitat lectora de cada nen i nena, el comportament, les afinitats que poden tenir, etc.
És una activitat que es realitza setmanalment i té una durada de 15-20 minuts. Està inclosa dins la franja de 30 minuts lectors, en el pla lector. Compta -si és possible- amb una mestra més que fa un tercer grup per baixar la ràtio d’alumnat. L’activitat es realitza en diferents llocs de l’escola, però sol incloure l’aula, una segona aula (preferiblement música), i la biblioteca. Si fa bon temps es pot utilitzar el pati també.