Infantil – EXPRESSIÓ ESTIU-TARDOR
Les estacions deixen la seva petjada a l’aula d’expressió, on els infants gaudeixen d’allò més jugant a imaginar, crear, ser… Treballen diferents tècniques i manipulen i experimenten amb materials i colors propis de cada estació mitjançant els quals els infants gaudeixen, expressen emocions, sensacions, vivències o fantasies.
Tot seguit podeu veure un recull d’algunes de les propostes d’ESTIU i TARDOR.
i3 – UN CONTE DE LLUM
Els nens i les nenes de l’Aula de l’Aigua hem fet la primera sortida del curs. Hem anat al museu del cinema de Girona i hem estat partícips d’un conte on viatjant a través d’una fosca ciutat i un bosc ple d’arbres de colors hem ajudat a una cuca de llum a trobar casa seva.
La llum, l’ombra i els colors han estat els nostres aliats. Aquí teniu una petita mostra de les experiències que hem viscut.
i4 – UNA FESTA A LA CUINA
Les nenes i els nens de l’Aula del Reciclatge hem anat al Caixa Fòrum a fer l’activitat “Una festa a la cuina”. A través d’un conte hem experimentat com fer sons amb diversos objectes quotidians. Hem creat una banda sonora amb els estris que anaven sortint en el relat.
Tot seguit podeu veure que bé ens ho hem passat fent aquesta activitat. CLIQUEU AQUÍ
i5 – APRENEM JUGANT I MANIPULANT
L’escola experimental, innovadora i creativa està formada per projectes i activitats encaminades a fomentar els aprenentatges basats en l’experimentació, la manipulació i la creativitat, aconseguint que l’infant construeixi els seus propis aprenentatges de manera vivencial.
Les Bee-bots són uns petits robots amb forma d’abella dissenyats per desenvolupar les capacitats elementals de la programació i les seves aplicacions de la robòtica educativa: lateralitat, ubicació espaial, motricitat, lògica, etc.
L’hort escolar ofereix un context idoni per aprendre a pensar, per educar emocionalment i per tenir domini de les habilitats socials, englobat en un marc pràctic, vivencial i manipulatiu. També, promou consciència de cura i respecte pel medi ambient i per tant és un recurs didàctic fantàstic per promoure l’aprenentatge integral dels infants.
L’aula de la llum, permet als infants poder experimentar de manera sensorial. Fomenta la imaginació, la curiositat i afavoreix la concentració aconseguint un ambient relaxat i tranquil.
EL PROCÉS D’ADAPTACIÓ A i3
Els primers dies són bàsics per a l’adaptació dels nens i nenes a l’escola, i molt especialment a i3. Per això, les mestres, en col·laboració amb les famílies, mirem de facilitar tant com sigui possible aquest procés.
L’entrada a l’escola implica, per una banda, la separació de la família i d’un entorn conegut que els dona seguretat i confiança i, per una altra, l’estada en un espai nou on tindran contacte amb persones que fins ara no coneixien.
Per adaptar-se a l’escola, els nens i nenes necessiten comprensió, dedicació i temps. És per això que una relació continuada entre família i les mestres, al llarg del curs, però especialment durant aquests primers dies, és molt important. Si la família se sent segura i acompanyada, aquest sentiment de confiança es transmet a l’infant que viu millor aquest procés d’adaptació.
A continuació teniu una petita mostra de com hem viscut aquest procés d’adaptació.
PRIMERS DIES D’ESCOLA A L’AULA D’i4
Els nens i nenes de l’aula de 4 anys ens hem fet una miqueta més grans aquest estiu, per això hem estrenat una nova aula amb nous espais i jocs.
Tot seguit us presentem un petit recull dels nostres primers dies d’escola en aquest vídeo.