i4 – L’ESTANY DE BANYOLES
Els nens i les nenes de l’aula del reciclatge hem anat de sortida a l’estany de Banyoles. A partir del joc, l’observació, l’exploració i la utilització dels cinc sentits, l’hem pogut conèixer una mica més.
Us deixem algunes imatges de la sortida.
i3 – SORTIDA A LA GRANJA
El passat mes d’abril els nens i nenes de l’aula de l’aigua van anar d’excursió a la granja “Les orenetes” de Borrassà. Van passar un dia envoltats de natura, animals i molta diversió. Aquí teniu un petit recull de tot el que vam viure aquell dia.
i4 – OBJECTES DE L’AULA
Els nens i nenes de l’Aula del Reciclatge hem creat un llibre amb els objectes que tenim a la nostra classe. Després de fer el projecte “Per a què serveixen les lletres?”, ens hem animat a crear-ne un.
He fet servir l’aplicació “canva” per escriure les paraules i inserir les imatges que hem fet amb la càmera de fotos de l’escola.
i4/i5 – PSICO: LA CACERA DEL TRESOR
Després de dos dies durs d’entrenaments de pirates, l’aula del reciclatge i l’aula de La Terra ens hem envalentonat a buscar el tresor amagat que hi havia al pati. A partir del mapa que ens hem trobat a l’aula de psico, hem esbrinat els diferents punts per on havíem de passar i així poder superar els diferents obstacles fins a arribar a la recerca del nostre tresor.
i5 – JUGAR PER APRENDRE
i3 – MINICONTES A LA BIBLIOTECA ANTÒNIA ADROHER
El passat dijous 30 de març els nens i nenes de l’aula de l’Aigua vam anar a la Biblioteca del barri. De la mà de la Bel vam conèixer històries i personatges màgics i ens vam endinsar i ser partícips de diferents contes com la Rateta, del Peix Irisat… Ens ho vam passar d’allò més bé.
Aquí teniu un petit recull d’imatges de l’activitat.
i4 – COMPETÈNCIA MATEMÀTICA
Els nens i nenes de l’aula del Reciclatge estem molt engrescats en les activitats logicomatemàtiques que treballem a l’aula. Podeu veure un petit tastet en les següents infografies.
i4 i5 – EL CARBONET: TÈCNICA DE DIBUIX
A l’ambient d’expressió, els infants d’i4 i i5 aprenen diferents tècniques amb materials diversos.
Tot seguit podeu veure un recull d’imatges de com treballem una tècnica nova.
En un paper de dibuix, els nens i nenes exploren les possibilitats del carbonet juntament amb altres materials com:
– papers, cotó, paper de cuina, goma d’esborrar i fixador.
Després d’aquesta manipulació i exploració de materials, els infants han descobert que:
– es poden reservar zones de color blanc, tapant amb trossos de paper (fent màscares)
– el carbonet serveix per dibuixar i pintar
– poden difuminar el carbonet amb el cotó o el paper de cuina, i també amb les mans
– amb la goma d’esborrar, poden dibuixar sobre una zona difuminada
– es pot fer una gran gamma de grisos
– un cop acabem el dibuix, el fixem amb laca dels cabells
…i alguns també han descobert que pintar-se la cara amb les mans brutes del carbonet, també era molt divertit!
i5 – DESCOBRIM EL NOM D’ANIMALS MARINS
Als nens i nenes de l’aula de la Terra ens encanta treballar a l’aula de llum i foscor. És per això que us volem ensenyar una activi tat que ens va agradar molt.
Es va organitzar l’aula en petits grups i les mestres van escriure el nom d’un animal marí al braç d’un infant de cada grup.
Després per grups vam anar a descobrir quin animal hi havia escrit en el braç. Un cop vam llegir la paraula, no vam poder revelar el nom de l’animal, ja que la resta de companys i companyes havien de descobrir de quin animal es tractava a través de preguntes.
INFANTIL – EXPRESSIÓ ESTIU-TARDOR
Les estacions deixen la seva petjada a l’aula d’expressió, on els infants gaudeixen d’allò més jugant a imaginar, crear, ser… Treballen diferents tècniques i manipulen i experimenten amb materials i colors propis de cada estació mitjançant els quals els infants gaudeixen, expressen emocions, sensacions, vivències o fantasies.
Tot seguit podeu veure un recull d’algunes de les propostes d’ESTIU i TARDOR.
i3 – UN CONTE DE LLUM
Els nens i les nenes de l’Aula de l’Aigua hem fet la primera sortida del curs. Hem anat al museu del cinema de Girona i hem estat partícips d’un conte on viatjant a través d’una fosca ciutat i un bosc ple d’arbres de colors hem ajudat a una cuca de llum a trobar casa seva.
La llum, l’ombra i els colors han estat els nostres aliats. Aquí teniu una petita mostra de les experiències que hem viscut.
i4 – UNA FESTA A LA CUINA
Les nenes i els nens de l’Aula del Reciclatge hem anat al Caixa Fòrum a fer l’activitat “Una festa a la cuina”. A través d’un conte hem experimentat com fer sons amb diversos objectes quotidians. Hem creat una banda sonora amb els estris que anaven sortint en el relat.
Tot seguit podeu veure que bé ens ho hem passat fent aquesta activitat. CLIQUEU AQUÍ
i5 – APRENEM JUGANT I MANIPULANT
L’escola experimental, innovadora i creativa està formada per projectes i activitats encaminades a fomentar els aprenentatges basats en l’experimentació, la manipulació i la creativitat, aconseguint que l’infant construeixi els seus propis aprenentatges de manera vivencial.
Les Bee-bots són uns petits robots amb forma d’abella dissenyats per desenvolupar les capacitats elementals de la programació i les seves aplicacions de la robòtica educativa: lateralitat, ubicació espaial, motricitat, lògica, etc.
L’hort escolar ofereix un context idoni per aprendre a pensar, per educar emocionalment i per tenir domini de les habilitats socials, englobat en un marc pràctic, vivencial i manipulatiu. També, promou consciència de cura i respecte pel medi ambient i per tant és un recurs didàctic fantàstic per promoure l’aprenentatge integral dels infants.
L’aula de la llum, permet als infants poder experimentar de manera sensorial. Fomenta la imaginació, la curiositat i afavoreix la concentració aconseguint un ambient relaxat i tranquil.
EL PROCÉS D’ADAPTACIÓ A i3
Els primers dies són bàsics per a l’adaptació dels nens i nenes a l’escola, i molt especialment a i3. Per això, les mestres, en col·laboració amb les famílies, mirem de facilitar tant com sigui possible aquest procés.
L’entrada a l’escola implica, per una banda, la separació de la família i d’un entorn conegut que els dona seguretat i confiança i, per una altra, l’estada en un espai nou on tindran contacte amb persones que fins ara no coneixien.
Per adaptar-se a l’escola, els nens i nenes necessiten comprensió, dedicació i temps. És per això que una relació continuada entre família i les mestres, al llarg del curs, però especialment durant aquests primers dies, és molt important. Si la família se sent segura i acompanyada, aquest sentiment de confiança es transmet a l’infant que viu millor aquest procés d’adaptació.
A continuació teniu una petita mostra de com hem viscut aquest procés d’adaptació.
PRIMERS DIES D’ESCOLA A L’AULA D’i4
Els nens i nenes de l’aula de 4 anys ens hem fet una miqueta més grans aquest estiu, per això hem estrenat una nova aula amb nous espais i jocs.
Tot seguit us presentem un petit recull dels nostres primers dies d’escola en aquest vídeo.