Les aules de referència d’educació infantil estan organitzades en espais d’aprenentatge: joc simbòlic (cuineta, casa, metges, supermercat), joc simbòlic petit (granja, castell, caseta, ciutat, campament…) construccions, raonament lògic-matemàtic, iniciació a la lectoescriptura, manipulació i espai tou…
Durant la franja del matí, abans del pati, els nens i nenes d’educació infantil aprenen tot jugant en aquests espais d’aprenentatge. La ràtio és reduïda, d’uns 17 alumnes ja que cada dia un grupet diferent de l’aula, va a l’aula d’expressió. Aquesta reducció de ràtio permet poder atendre millor els infants de l’aula.
Els materials, que canvien sovint al llarg del curs, són adequats als diferents nivells del grup i tenen en compte els interessos dels infants de l’aula. Són majoritàriament materials manipulatius i, de forma eventual, a I5, s’incorpora alguna feineta en paper per començar a introduir hàbits de treball en paper. Per tal que els infants siguin els productors del seu propi aprenentatge, els materials permeten un treball autònom, ja sigui en grup, en parelles o individualment.
A més a més, tutora proposa una feina quinzenal a I4 i una feina setmanal a I5. I també setmanalment, apareix un repte a l’aula en algun espai, a partir del qual es generaran noves situacions d’aprenentatge.
Els espais són de lliure circulació, tot i que a partir d’I4 i d’I5, els anem proposant i convidant-los a jugar per tots els espais.
L’hàbit de l’ordre és molt important i necessari després de jugar als espais d’aprenentatge per tal que l’aula torni a quedar ben organitzada i neta, preparada per a fer-hi una nova activitat.