Escola Balandrau

  • L’ESCOLA
    • Qui som?
    • Horari de l’escola
    • Documentacions digitals i projectes
    • Projecte Educatiu de Centre
    • Documents del centre
  • EDUCACIÓ INFANTIL
    • L’adaptació
    • Activitats d’aula
    • Espais d’aprenentatge
    • Tallers
    • Propostes a l’exterior
  • EDUCACIÓ PRIMÀRIA
    • Activitats d’aula
    • Espais d’aprenentatge
    • Tallers d’Art
    • Padrins lectors
  • ACTIVITATS D’ESCOLA
    • Aules obertes
    • Projecte família-escola
    • Projecte infància-vellesa
    • Les festes
  • ESPAIS DE L’ESCOLA
    • L’aula de referència
    • Expressió
    • Música
    • Anglès
    • Biblioteca
    • L’hort
    • Educació física
    • Psicomotricitat
    • Altres espais

Espais d’aprenentatge

Les aules de referència d’educació infantil estan organitzades en espais d’aprenentatge: joc simbòlic (cuineta, casa, metges, supermercat), joc simbòlic petit (granja, castell, caseta, ciutat, campament…) construccions, raonament lògic-matemàtic, iniciació a la lectoescriptura, manipulació i espai tou… 

Durant la franja del matí, abans del pati, els nens i nenes d’educació infantil aprenen tot jugant en aquests espais d’aprenentatge. La ràtio és reduïda, d’uns 17 alumnes ja que cada dia un grupet diferent de l’aula, va a l’aula d’expressió. Aquesta reducció de ràtio permet poder atendre millor els infants de l’aula.

Els materials, que canvien sovint al llarg del curs, són adequats als diferents nivells del grup i tenen en compte els interessos dels infants de l’aula. Són majoritàriament materials manipulatius i, de forma eventual, a I5, s’incorpora alguna feineta en paper per començar a introduir hàbits de treball en paper. Per tal que els infants siguin els productors del seu propi aprenentatge, els materials permeten un treball autònom, ja sigui en grup, en parelles o individualment.

A més a més, tutora proposa una feina quinzenal a I4 i una feina setmanal a I5. I també setmanalment, apareix un repte a l’aula en algun espai, a partir del qual es generaran noves situacions d’aprenentatge. 

Els espais són de lliure circulació, tot i que a partir d’I4 i d’I5, els anem proposant i convidant-los a  jugar per tots els espais.

L’hàbit de l’ordre és molt important i necessari després de jugar als espais d’aprenentatge per tal que l’aula torni a quedar ben organitzada i neta, preparada per a fer-hi una nova activitat.

Aula Virtual

AFA Balandrau

logoAFA

Calendari

març 2023
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
     

Contacte

Escola Balandrau
ctra. deTaialà, 2
17007 Girona
tel. 972942152
b7010049@xtec.cat

© Escola Balandrau