Els alumnes de primària de l’escola Balandrau treballen les àrees instrumentals, de 9 a 11, a través d’unes tasques de llengua catalana, castellana i matemàtiques que funcionen de manera simultània. Cadascun dels 6 grups d’alumnes de cada aula fa dues activitats diàries d’àrees diferents.
Per tal d’aconseguir que tots els infants passin per totes les activitats proposades, seguim un itinerari guiat que deixa clar quines propostes i activitats concretes cal realitzar cada dia.
Dues terceres parts de les activitats són de llengua i la resta de matemàtiques.
Les activitats inicials de cada àrea acostumen a ser amb material manipulatiu o lúdic per integrar els sabers, mentre que les tasques finals requereixen treball individual, sovint en format paper, per reflectir i poder avaluar si s’han assolit o no els objectius marcats, a partir de les activitats plantejades durant la setmana.
Per tal que els infants siguin els productors del seu propi aprenentatge, es faciliten uns materials que permeten un treball autònom, ja sigui en grup, en parelles o individualment.
Els diferents grups de treball van a buscar el material necessari, llegeixen les instruccions de les propostes per saber què cal fer, realitzen les activitats i, un cop finalitzada la tasca, recullen i ordenen el material perquè un altre grup en pugui fer ús.
Dins de la roda d’espais d’aprenentatge, s’hi inclou el treball de la competència digital, a partir de propostes que afavoreixen el desenvolupament de competències relacionades amb aquest àmbit.