Aula de referència a educació infantil
L’aula de referència a educació infantil és l’espai on l’infant passa la major part de l’horari escolar i on estableix el vincle amb la tutora i aprèn a relacionar-se amb la resta de companys. És un espai acollidor i alhora relaxat, estèticament agradable, perquè s’hi senti com a casa. És un espai amable que afavoreix l’adaptació dels alumnes i la pràctica educativa que s’hi du a terme. La guia organitza l’espai de manera que ofereixi el màxim de possibilitats a l’infant per jugar, aprendre i desenvolupar-se.
El material que hi ha a l’aula representa el currículum d’educació infantil i és adequat a l’edat i als diferents nivells de l’aula.
Destaca la importància de l’ordre i la presentació i la qualitat dels materials.
Les aules tenen cortines per fer més agradable l’estada, més confortable, així com també plantes naturals o artificials.
Aula de referència a educació primària
Les aules de referència a educació primària, són espais lleugers, lluminosos i tranquils on es desenvolupa la major part de la jornada. És per aquest motiu que es té molta cura de l’organització i la estètica d’aquests espais, de manera que propicien la conversa, el treball en grups cooperatius, i el benestar dels infants. Totes les aules de referència segueixen una mateixa línia, fomentant l’harmonia i prioritzant que els infants se sentin segurs i còmodes a mesura que van creixent i canviant d’espais.
El material que hi ha a l’aula està curosament pensat tenint en compte les diferents activitats i propostes i s’adequa a l’edat i als diferents nivells de l’aula.
Les aules tenen un racó de lectura, amb bancs i coixins. Les taules estan distribuïdes en sis grups, fomentant el treball cooperatiu i afavorint les relacions entre iguals.
El mobiliari és lleuger i funcional i hi ha cortines per fer més agradable l’estada, més confortable, així com també fotografies del grup i plantes naturals.