1r: Gestos Extra(Ordinaris)
Divendres 29 de novembre els alumnes de 1r de primària vam fer una sortida al CaixaForum de Girona per fer un taller d’expressió corporal. En aquest taller hem treballat diferents gestos que fem de manera diària. Els havíem de representar amb el nostre cos fent diferents històries i jocs. Ha estat una activitat molt moguda, divertida i engrescadora pels nens i nenes de la qual creiem que han après que amb el cos també ens podem expressar i donar moltíssima informació!
Us deixem un vídeo amb un petit recull de fotografies!!
4t: Sortida CaixaFòrum Girona
El passat 11 d’octubre, els nens i nenes de quart vam sortir d’excursió a fer un taller al CaixaFòrum de Girona, l’activitat “Foley: sons i música”.
El taller ens ha servit per descobrir l’univers de sons invisibles però imprescindibles que acompanyen una pel·lícula, conèixer la figura de l’artista foley.
En aquest taller els infants vam convertir-nos en artistes foley per un dia.
Aquí us en deixem una petita mostra del taller.
3r – Aventures a Can Putxet
El dimarts 4 de juny els alumnes de l’aula de Sant Daniel vam anar a la casa de colònies Can Putxet de Sant Celoni a fer tres activitats d’aventures: Paintball infantil, escalada i una gimcana.
Les activitats van ser espectaculars, molt divertides pels infants, vam tenir uns monitors molt entregats i divertits. Va ser una sortida molt bonica per acabar el curs.
Aquí us deixem un vídeo amb el recull d’alguns moments viscuts.
4rt- Colònies al càmping El Llac de Banyoles
El passat 23 i 24 de maig l’alumnat de 4rt vam anar de colònies al Càmping El Llac, a Banyoles, amb l’aventura “A la recerca d’en Sam!”.
Per saber com podiem trobar en Sam, vam anar a explorar les Estunes amb una excursió en plena naturalesa, alla vam fer un joc de pistes per aconseguir els elements de l’antídot i rescatar en Sam i també una gimcana per el càmping.
També vam gaudir de dormir en uns bungalows al càmping, activitats esportives, joc de nit i fins i tot vam poder trobar i ballar amb en Sam!
Aquí us deixem un vídeo amb tot el que vam viure amb els nostres companys i companyes!
4rt- La mona de Pasqua
El segon trimestre va acabar amb una jornada festiva, gaudint d’un dia distès i relaxat.
Durant la tarda, vam elaborar les mones, i aprofitant que estem treballant els nombres fraccionaris, vam proposar als infants de 4t que elaboressin mones cooperatives que després haurien de dividir en porcions iguals. Va ser una cloenda de trimestre ben dolça.
Us deixem un petit recull de fotos.
CS – Voleibol a cicle superior!
Durant les últimes sessions d’educació física, els estudiants de cinquè han estat immersos en l’aprenentatge i la pràctica de l’esport del voleibol. A través d’una combinació de teoria i pràctica, han anat adquirint un coneixement fonamental de les regles i tècniques d’aquest esport.
Amb un enfocament en la participació activa i l’aprenentatge experimental, han tingut l’oportunitat de desenvolupar les seves habilitats de servei, rematada, bloqueig i defensa.
A més de millorar les seves capacitats físiques, han après la importància de la comunicació, la cooperació i la coordinació dins de l’equip.
CI – El codi secret a cicle inicial
Els alumnes de primer han estat treballant les habilitats motrius bàsiques amb l’aventura del joc el Codi Secret. Ens hem distribuït en grups i amb diferents materials, per anar superant una sèrie de reptes motrius de diferent dificultat.
Després de cada sessió, han anat aconseguint els números clau per obrir el cofre misteriós!
A través d’aquesta experiència, hem treballat les habilitats motrius, resolució de problemes, el treball en equip i l’aprenentatge experimental per anar aconseguint l’objectiu.
Creieu que hauran aconseguit obrir el cofre?
3r – A ritme de nombres i xifres
El dijous 29 de febrer els alumnes de l’aula de Sant Daniel vam anar al CaixaForum a fer un
taller de matemàtiques, “A ritme de nombres i xifres”. En aquest, vam poder comprovar que
les matemàtiques estan a tot arreu i que realment són fascinants!
Vam treballar amb la primera calculadora, l’àbac, vam descodificar missatges secrets que
feien a l’època romana, vam veure com la nostra vista a vegades ens enganya segons les
proporcions i les simetries, i vam realitzar diferents trucs de màgia. En Jordi ens va explicar
que darrere de la màgia, sempre hi ha un gran truc matemàtic. Va ser un matí molt
productiu!
Aquí us deixem un vídeo amb el recull d’alguns moments viscuts.
Origami Workshop
The last origami workshop was a creative success!
Participants explored the art of origami, crafting designs adapted to different students’ needs based on their age and skills.
Check out our posted recorder with pictures for a glimpse into the enjoyment.
We hope you relish this taste of our experience.
English Theatre
Dear families,
Last Friday, we enjoyed the plays “Tarzan” and “Treasure Island.” We had fun practicing our English listening and speaking skills.
Our fearless students also volunteered on the stage, displaying an awesome performance and asking questions to the actors.
Here are some shots captured during the play. I hope you enjoy them as much as we did.
CI – TEATRE EN ANGLÈS!
El dia 2 de febrer els nens i nenes de 1r i 2n vam anar a veure l’obra de teatre de “Wanda the Witch” on la Wanda li preparava a en Fèlix, el seu gat, una festa d’aniversari amb tots els seus detalls: un pastís, els globus, les espelmes… i nosaltres la vam ajudar!
És per això que des de l’escola vam treballar el vocabulari i les cançons prèviament per poder-ho gaudir al màxim.
Ens ho vam passar d’allò més bé cantant, ballant i ajudant la Wanda!
5è – EL REGAL DE NADAL
Aquests dies hem estat fent activitats relacionades amb Nadal. Us volem ensenyar una de les activitats que més ens ha agradat, el regal de Nadal.
La tasca consisteix a decorar una capsa de sabates per a regalar a un company/a de la classe, que no saps qui serà. Aquesta pot ser decorada amb diferents materials; com per exemple: fulles, branques, estrelletes, pompons i fils entre altres elements… però amb la temàtica de Nadal.
Aquí teniu les nostres capses!
4t – VISITA MARIA MERCÈ ROCA
Durant tots els dimecres d’aquest trimestre els nens i nenes de quart hem estat escoltant com l’Aida ens llegia un llibre d’aventures que es diu “L’Annita i el llebrer”.
Aquesta vegada hem tingut la sort de poder conèixer l’autora del llibre, la Maria Mercè Roca.
Us deixem un petit recull de fotografies de la trobada. Esperem que us agradi.
6è – IMPROVISA!
El passat dijous 16 de novembre, els nens i nenes de 6è vam fer un taller anomenat IMPROVISA! al CaixaForum de Girona.
Elements com el tempo, el contacte visual, el volum… van ser alguns dels recursos del llenguatge musical que van formar part d’aquesta activitat, per poder dur a terme diferents rutines d’improvisació.
Finalment, vam tenir l’oportunitat de fer ús d’alguns instruments electrònics i ser músics o directors, per elaborar una petita peça musical.
A continuació, podreu veure un recull d’aquesta activitat.
2n – LES HORTES DE SANTA EUGÈNIA
Hola famílies, els nens i nenes de la classe de Santa Eugènia el passat divendres 10 de novembre vam anar de sortida a les Hortes de Santa Eugènia. La nostra situació d’aprenentatge és sobre aquest barri i per tant, va ser molt enriquidor poder conèixer aquest racó tan important. Vam aprendre les parts d’una planta, les seves funcions i també vam aprendre que hi ha algunes verdures que ens mengem la part de l’arrel, de la llavor o de les fulles.
Finalment, vam poder gaudir de l’hort d’en Mathias que ens va oferir el seu temps i ens va ensenyar com cuida el seu hort i fins i tot vam plantar faves!!
Ens ho vam passar d’allò més bé!!!
PADRINS LECTORS 1r-5è
Aquesta setmana els nens i nenes de 1r i 5è han començat la dinàmica setmanal dels padrins lectors. L’alumnat de 5è es converteix en padrins i padrines de l’alumnat de 1r i d’aquesta manera podem treballar la lectura a la vegada que potenciem els hàbits lectors.
És també una bona manera de relacionar-se entre ells i elles i crear vincle entre padrí/na i fillol/a.
2n – ELS DESITJOS DE L’AULA
Els nens i nenes de la classe de Santa Eugènia els van agradar molt els desitjos que vau deixar el dia de la reunió de famílies! És per això que vam voler aprofitar aquests, cada alumne/a va triar el que més li va agradar i els hem penjat al passadís!
Ens fa molta il·lusió poder explicar-vos que ens va agradar molt triar el nostre desig! Cliqueu aquí.
3r – SORTIDA A LA VALL DE SANT DANIEL
El dimarts 3 d’octubre els alumnes de l’aula de Sant Daniel vam anar a conèixer i a visitar el nostre barri. En Jordi, un geòleg i apassionat de la natura, ens va fer una ruta molt interessant i bonica. D’aquesta manera, vam poder gaudir d’alguns dels racons més emblemàtics del barri.
Vam iniciar la nostra ruta en el monestir de sant Pere de Galligants, vam passejar per tot el lateral del riu Galligants fins arribar al pont del Bisbe. Vam seguir per la carretera, on ens vam trobar un petit problema d’obres, ciclistes i força gent passejant (molt interessant per la nostra situació d’aprenentatge), vam passar pel monestir de Sant Daniel fins arribar a la plaça de la Sardana. Allà vam poder descansar i menjar una mica per continuar la nostra ruta. A continuació, vam anar fins a la font del Ferro, on vam realitzar unes activitats i, finalment, vam tornar cap a l’escola.
Els alumnes vam gaudir molt de la sortida i van descobrir llocs preciosos, però també ens vam cansar força de la gran ruta que vam fer.
Aquí us deixem un vídeo amb el recull d’alguns moments viscuts.
5è – SORTIDA MOLÍ NOU DE CALABUIG
El passat 19 de maig vam realitzar la sortida final de curs al Molí Nou de Calabuig al municipi de Bàscara. Allà vam poder fer activitats d’aventura en plena natura. Vam fer 3 circuits verticals, un petit trekking fins al riu Fluvià on ens esperaven els Kayaks. Després de la remullada vam dinar tots plegats i abans de tornar cap a Girona, vam fer escalada més una super tirolina i tir amb arc.
Va ser un gran dia, intens, esportiu, ple d’adrenalina i de molts bons moments
Aquí hi podreu veure algunes de les fotos que vam realitzar…. del Kayak no en tenim ja que era contraproduent fer-ne amb tanta aigua pel mig
6è – COLÒNIES AL CÀMPING ALMATA
Ja s’està acabant el curs i nosaltres fem 6è, per tant, l’any que ve anirem a l’institut. Per acabar el curs amb bon peu vam anar de colònies a un càmping a Castelló d’Empúries, més concretament al càmping Almata. Van ser tres dies i dues nits., vam fer de tot com anar a la platja, a la piscina, vam fer caiac, jugar a un escape room, participar en un spartan race, preparar un Got Talent… Creiem que les colònies van ser tan divertides perquè podiem fer bastantes coses lliures, com voltar pel càmping sols, a més a més les activitats que fèiem eren molt xules.
Cada dia anàvem a fer els àpats diaris en un restaurant on el menjar estava booooooníssim, a més a més a fora del restaurant hi havia una piscina gegant amb ponts, cascades, amb una zona “d’spa” jacuzzi amb aigua freda 🙂 i piscina per nens petits. La segona nit vam fer una discoteca i després una gimcana.
En resum, les colònies van ser genials i per què ho pugueu comprovar us adjuntem aquest vídeo amb un petit recull de fotos del que van ser aquests tres dies.
1r – SORTIDA MAS MUXACH GIMCANA OCI I LLEURE
El dia 29 de maig vam realitzar una sortida de tot el dia a Mas Muxach. A la casa de colònies vam poder compartir una gimcana d’oci i de lleure conjuntament amb una excursió a la natura. Vam gaudir molt dels espais de la casa de colònies, vam dinar tots junts i ens ho vam passar molt i molt bé!
Anar en autobús també ens va agradar molt i vam compartir moltes anècdotes tots plegats. Va ser un dia molt intens, ple d’emocions!
Aquí us deixem un vídeo amb el recull d’alguns dels moments viscuts.
4t – COLÒNIES AL CÀMPING EL LLAC DE BANYOLES
El dijous 11 i divendres 12 de maig els alumnes de 4t vam anar de colònies al càmping el Llac de Banyoles, per conèixer l’entorn i descobrir nous indrets en plena naturalesa.
El dijous vam poder explorar i visitar les Estunes per conèixer la història de les famoses goges i els seus poders. A més a més, durant el dia vam fer un joc de pistes per aconseguir els ingredients necessaris per fer l’antídot i rescatar en Sam, un nen que s’havia perdut en aquella mateixa zona, fa aproximadament uns vint anys. També, vam explorar l’entorn de l’estany fent una gimcana.
Al vespre vam poder salvar en Sam i plegats vam fer una petita festa de celebració amb música.
Finalment, el divendres vam ben aprofitar el matí fent un got talent i jocs cooperatius a la zona esportiva del càmping.
En definitiva dos dies molt intensos, plens de sorpreses, anècdotes riure si bons moments amb els companys i companyes, les mestres i els monitors!
Aquí us deixem un vídeo amb el recull d’alguns moments viscuts.
2n – COLÒNIES MEDIEVALS
El dilluns 15 i el dimarts 16 de maig els alumnes de l’aula del clima vam anar de colònies a Can Caballé per aprofundir en el projecte d’aquest tercer trimestre: l’època medieval.
Durant aquests dos dies ben intensos, s’han format com a cavallers per ajudar el pobre Guifré el Pilós, que estava greument ferit, a protegir les seves terres. Per arribar a ser cavallers han hagut de passar unes quantes proves: construir el seu escut, aprendre a escalar muralles, demostrar la seva puntaria, visió nocturna per identificar els enemics, orientació per l’entorn proper i domini de les herbes remeieres (per curar-se en cas de ser ferit)…
Aquí us deixem un vídeo amb el recull d’alguns moments viscuts.
4t – SALTAREM EL QUE CALGUI
L’aula de la ciutat sostenible també hem estat treballant els salts, però en aquest cas amb gomes elàstiques a partir del ritme i la percepció temporal.
Després de finalitzar el Festival Internacional del Circ Elefant d’Or de Girona, ens vam plantejar com s’ho feien aquells acròbates per estar tant forts, i quines devien ser les seves rutines i entrenaments.
Per altra banda vam conèixer la goma o saltar a la goma com un joc tradicional infantil que consisteix a realitzar una sèrie de salts rítmics sobre una goma elàstica.
Així doncs vam fer un batibull i a partir d’un treball constant i cooperatiu vam fer la nostra pròpia “performance”.
Us deixem aquí el producte final dels diferents grup:
6è – CURTMETRATGES
Durant el segon trimestre hem estat treballant què és un curtmetratge, quines són les seves característiques i quina és la seva estructura.
També hem posat tots aquest coneixements en marxa per dur-los a la pràctica i crear els nostres propis curts.
Aquí us deixem algunes mostres de la nostra feina, tant de les bases d’orientació prèvies al treball com dels curtmetratges que hem creat: 1 2 3 4 5 6 7
Esperem que us agradin.
5è – WE BECOME JOURNALISTS
L’aula del Mercat ens vam desplaçar el dimecres passat al pavelló de Fontajau per realitzar l’activitat Bàsquet Girona Mindset Program. Una activitat ludicoesportiva en què el club pretén fomentar la llengua anglesa i l’esport entre les nenes i els nens de les escoles de Girona.
La iniciativa es va dividir en dues parts. En la primera, els alumnes es van convertir en periodistes per un dia i van simular una roda de premsa amb jugadors del primer equip acabat d’ascendir a la Lliga Endesa, en aquest cas amb en Roko Prkačin (de Zagreb, Croàcia) i l’Ondrej Hanzlik (de Praga, Txèquia). Tant les preguntes com les respostes van ser en llengua anglesa.
En la segona part, vam dividir la classe en dos grups i es van organitzar activitats en les que vam compartir moments amb els jugadors sobre la pista.
Us deixem un recull d’imatges aquí.
3r – SORTIDA FI DE CURS
El passat dijous 13 d’abril els nens i nenes de tercer de primària vam fer una sortida molt divertida a “La selva de l’Aventura” d’Arbúcies, un parc fantàstic en plena natura on hem gaudit i posat a prova les nostres habilitats.
En arribar al parc, hem aprofitat per fer un bon esmorzar per agafar forces. Tot seguit, hem conegut els nostres monitors i monitores, que ens han explicat amb molt detall com funciona l’activitat i el sistema de seguretat del circuit. Hem vist que en tot moment estem assegurats amb uns mosquetons intel·ligents que no permeten que ningú pugui caure mentre fa el circuit dalt dels arbres. Al llarg del circuit, hem anat d’una plataforma a una altra tot passant per ponts penjants, camins aeris, jocs d’equilibri i, fins i tot, llargues tirolines. Ha estat molt divertit!
Després hem fet una activitat anomenada “camina descalç” en la qual ens hem tret les sabates i hem caminat per dins del bosc amb els peus descalços. Això ens ha permès relaxar-nos i despertar els nostres sentits en notar les textures, la temperatura o els canvis d’humitat amb els nostres peus. Ha estat una experiència molt original!
Tot seguit hem compartit un dinar amb tots els companys i companyes del grup i hem fet una petita estona d’esbarjo abans de tornar cap a l’escola.
Ha estat un dia fantàstic en bona companyia! Aquí us en deixem una petita mostra.
4t – FOLEY: SONS I CINEMA
El dimecres 8 de març els alumnes de l’aula de la ciutat del futur han realitzat un taller per conèixer quina funció fa l’artista foley.
Els artistes foley s’encarreguen d’enregistrat els sons invisibles de les pel·lícules, com per exemple: el galop d’un cavall, els passos dels protagonistes, una porta que es tanca, algú que es grata el cap, que s’espolsa la roba…
Amb aquest taller els alumnes han fet de foley i han pogut enregistrat sons, el màxim de reals possibles, per a una pel·lícula.
En aquest enllaç hi trobareu algunes fotografies!
CICLE SUPERIOR: BATALLA DE CORDES
El desenvolupament de les habilitats motrius del salt és fonamental en l’etapa de primària, permetent conèixer el seu propi cos, els seus límits i les seves possibilitats, així com millorar la seva adaptació al medi. De la mateixa manera, permet a l’alumnat conèixer altres tipus de joc, superar pors i treballar la coordinació i la cooperació.A partir de la visualització d’un vídeo on sortien acròbates saltant amb diferents cordes, els alumnes de cicle superior ens vam engrescar en aquesta aventura. Primer vam realitzar un treball de reptes en grup amb la corda llarga. Un cop aconseguits vam passar a la corda individual i a l’entrenament dels reptes de la batalla. Finalment vam realitzar la batalla de cordes on desafiàvem als nostres companys/es i així poder aconseguir punts d’experiència i obtenir unes cartes que ens beneficiaven en els atacs.
Aquestes cartes també ens han servit per treballar de manera indirecta alguns referents esportius amb informació interessant sobre els seus èxits, amb un codi QR on s’amplia aquesta informació.
Us deixem un petit recull.
1r – EXPERIMENT “EL GUARDIÀ DE SOMRIURES”
Al llarg del projecte d’aquest segon trimestre de l’aula de la vida – 1r – hem estat treballant sobre les dents. Hem après que una de les coses que és imprescindible a l’hora de tenir cura de les nostres dents és la de rentar-nos les dents després de cada àpat o mínim dues vegades al dia. Així doncs, hem volgut experimentar amb un ou que simbolitzava la nostra dent i amb diferents gots (un de suc i un d’aigua) per observar què és el que li passava. A l’ou submergit amb aigua no li va passar res, en canvi, a l’ou submergit en suc de préssec va quedar ben brut… Això mateix és el que hauria passat a les nostres dents. Per tant, ens va confirmar que el millor GUARDIÀ DE SOMRIURES és el nostre raspall de dents!
Hem treballat quin era el material que necessitàvem, quin era el procediment, fins a fer les nostres hipòtesis i extreure’n unes conclusions.
Aquí podreu veure un vídeo d’alguns dels moments. Ens va encantar poder experimentar!
2n – EXPLOREM EL NOSTRE UNIVERS INTERIOR
El projecte del segon trimestre de l’aula del Clima – 2n – va sobre l’univers. Per finalitzar el projecte, hem intentat plasmar de manera visual i artística el nostre univers personal a través d’una creació tridimensional. D’aquesta manera, els infants han connectat amb les seves emocions, pensaments i sensacions, per unir la ciència amb l’art. Hem estat mirant que hi ha molts artistes que expressen les seves emocions, els seus sentiments, la seva manera de veure l’univers de formes molt interessants, amb material molt divers i amb diferents tècniques.
Aquí podeu veure un petit recull d’alguns moments. La resta les podreu veure a la documentació de l’Univers de l’aula del Clima – 2n.
3r – ENS ENDINSEM AL MÓN DE LA GEOMETRIA
Des del mes de novembre, la classe del Fons Marí gaudim de la companyia de l’Anna, estudiant en pràctiques de la Universitat de Girona. Al llarg d’aquest temps, ens ha ajudat en el nostre dia a dia i ens ha fet descobrir el món de la geometria.
A través d’activitats vivencials, manipulatives i de simbolització hem descobert alguns polígons i les seves característiques, entre elles, com són els angles d’aquestes figures geomètriques. Després de treballar amb aquests conceptes matemàtics, els hem identificat per l’escola i n’hem fet fotografies.
Amb tota aquesta feina, hem acabat elaborant una exposició de fotografia matemàtica al passadís de l’escola perquè altres companys i companyes puguin gaudir-la.
Per veure com hem estat treballant us deixem un petit recull de fotografies.
HANDBOL A PRIMÀRIA
Aquestes últimes dues setmanes ens ha visitat en Temi, coordinador general de la secció d’handbol i jugador del sènior, com a porter, del GEIEG.
Durant les sessions d’Educació Física de tots els cursos de primària ens ha explicat la seva passió per aquest esport, i transmès alguns coneixements i habilitats per la seva pràctica. Hem pogut comprovar que és un esport molt complet on es treballa tant el tren inferior com el superior, però sobretot, ens ho hem passat molt bé!
Moltes gràcies Temi, per la teva dedicació i esforç.
Us deixem un recull del tastet que hem fet aquests dies.
5è – EL GRAN RECAPTE
Benvolgudes famílies de l’Escola Balandrau,
Som els alumnes de 5è de l’aula El Mercat i us volem explicar que nosaltres aquest primer trimestre hem treballat l’ODS 2 FAM ZERO (objectius de desenvolupament sostenible).
A principis de novembre a projectes vam fer una lectura que tractava sobre pobresa alimentària i una cosa que és diu el GRAN RECAPTE D’ALIMENTS.
Vam anar a internet per mirar que era això i després vam tenir la idea que podíem intentar col·laborar-hi.
Dins la pàgina web vam veure que a finals de novembre es feia una recollida d’aliments a diferents llocs de Catalunya i en un mapa que hi havia vam buscar si a prop de l’escola hi havia algun punt de recollida.
Per sort, al Carrefour de Sant Ponç era un dels llocs on es podia portar, el divendres 25 de novembre, menjar de primera necessitat per la gent que té dificultat per aconseguir-lo.
Aleshores vam veure que teníem una setmana i mitja per intentar recollir el màxim d’aliments i després portar-los allà. Per fer-ho vam anar a totes les classes de l’escola a explicar aquesta idea i vam enviar un email a les famílies.
Cada matí anàvem a les classes a preguntar si algú havia portat alguna cosa i ho posàvem en un document que ens feia el càlcul total dels kg.
Quan va ser el dia tothom estava nerviós, portàvem motxilles grans per repartir-nos els paquets i vam anar caminant fins al Carrefour. Allà les persones voluntàries del Gran Recapte es van sorprendre quan ens van veure arribar amb les motxilles plenes i com vam poder omplir un carro i una mica més amb tot el que havíem portat.
L’alumnat de 5è, ens sentim orgullosos per haver contribuït amb aquesta entitat.
En total a l’escola vam aconseguir 119 paquets d’aliments i que en total pesaven 78,57 kg. Moltes gràcies a tothom per la col·laboració
3r – TALLER D’ESCRIPTURA
Aquest primer trimestre, durant les sessions de Taller d’escriptura, hem treballat i escrit diferents tipus de text. Durant el mes de novembre i desembre hem descobert la postal. Els alumnes de l’aula del fons marí hem escrit una postal a una persona especial per a nosaltres.
En primer lloc, vam descobrir quines eren les parts d’una postal, quin tipus de vocabulari s’utilitza, per què i quan s’escriuen, entre altres característiques.
Seguidament, vam decidir qui seria el destinatari de la nostra postal i ens vam posar a escriure un esborrany del nostre text, tenint en compte les diferents parts d’aquesta tipologia textual. Un cop fet l’escrit, vam revisar els errors ortogràfics i de redactat per poder escriure el nostre text a la postal. Llavors, vam afegir el nom del destinatari o destinataris i l’adreça completa i vam enganxar el segell. Per acompanyar el text, vam dissenyar i elaborar la nostra postal amb motius nadalencs.
Finalment, vam fer una sortida a l’entorn per anar fins a Correus. Un cop allà, vam explicar com funciona el sistema d’enviament per correu ordinari i cadascú va poder dipositar la postal a la bústia per tal que puguin arribar a cada un dels destinataris.
Aquí us deixem una petita mostra de com vam dissenyar i escriure la postal.
Esperem que us hagi agradat aquesta bonica sorpresa!
4t- CUINA AL SOL
El dijous 13 d’octubre els alumnes de l’aula de la ciutat sostenible han realitzat un taller sobre les energies renovables durant tot el matí.
El taller ha servit per reflexionar sobre la transició energètica i el nostre paper com a consumidors. Els alumnes han fabricat un forn solar (amb material de rebuig), per poder experimentar i cuinar amb un forn solar.
Amb aquest taller els alumnes han iniciat el projecte transdisciplinar d’aquest primer trimestre.
En aquest enllaç hi trobareu algunes fotografies!
6è – TALLER IMPROVISA!
El passat 14 de novembre, els nens i nenes de l’aula de l’economia sostenible vam sortir d’excursió a fer un taller musical al Caixa Fòrum de Girona.
Allà ens va rebre en Pau, que amb un toc d’humor “mut”, ens va endinsar al món de la improvisació, ensenyant-nos que no sempre cal obrir la boca èr expressar-se.
Vam aprendre a dirigir, vam provar diferents maneres d’emetre sons i d’entrellaçar-los i, sobretot, vam deixar-nos anar per improvisar…
Aquí us en deixem una petita mostra, amb algunes gravacions del taller.
Esperem que gaudiu tant veient-les com nosaltres ho vam fer allà.
1r – TALLER D’HORT A L’AULA
Els nens i nenes de l’aula de la vida vam realitzar el dilluns 28 de novembre “El taller: L’hort a l’aula”. Al llarg del matí hem consolidat alguns continguts treballats al llarg del nostre projecte. Ens ho hem passat molt bé i hem traslladat tot el que hem après a l’hort de l’escola. Hem pogut sembrar pèsols i coriandre, plantar diferents hortalisses com ara: enciams, bledes, espinacs…; i compartir una gran estona tots junts. El món de les plantes és molt interessant!
Aquí podeu veure un vídeo que resumeix una mica el nostre taller.
2n – SOM LA CLAU DEL CANVI
El divendres 7 d’octubre els alumnes de l’aula del Clima han realitzat un taller sobre el canvi climàtic durant tot el matí.
El taller: Som la clau del canvi, ha estat molt interessant. Ens han explicat la problemàtica del canvi climàtic, com el govern i nosaltres podem ajudar a fer canvis per intentar salvar el planeta. A través de diferents experiments ho hem acabat d’entendre-ho més bé. I, a més, ens ho hem passat genial! També hem fet algunes dinàmiques al pati relacionades amb el canvi climàtic. Ara som els superherois i les superheroïnes del canvi!!
Aquest taller, ens ha servit com a punt de partida per iniciar el nostre projecte transdisciplinar El Clima, de l’objectiu 13: Acció climàtica.
En aquest enllaç hi trobareu el vídeo amb un munt de fotografies!