Escola Balandrau

  • Portada
    • Qui som?
    • Horari de l’escola
  • Projecte Educatiu
    • Documents del centre
  • Ambients
    • L’aula de referència
    • Ambient d’expressió
    • Biblioteca
    • Música
      • Regals musicals
    • Altres espais
    • L’hort
  • Els Infants
    • L’adaptació
  • Activitats d’escola
    • Propostes a l’exterior
    • Tallers
    • Les festes
  • ACTIVITATS D’AULA
    • Educació Infantil
    • Educació Primària

L’adaptació

L’ADAPTACIÓ ESCOLAR

Els primers dies d’escola a l’etapa d’educació infantil, i sobretot a 3 anys,  és un fet molt important tant pels infants com per les famílies i les mestres. És un procés que té unes característiques pròpies i que per això té molta importància.

Alguns d’aquests infants surten per primera vegada del seu entorn familiar, en el qual se senten recolzats i estimats. Per ells l’escola representa un món desconegut que sovint els fa desconfiar.

Els que han anat a la Llar d’Infants comencen una nova vida en una nova escola: es trobaran en un espai diferent on hauran d’aprendre a relacionar-se amb la guia i els companys i companyes de l’aula i de l’escola.

cliqueu la fotografia per veure algunes imatges

Pel que fa a les mestres/ guies, aquests dies ens serveixen per anar coneixent els vostres fills i filles per tal d’acompanyar-los en la mesura que necessiten cadascú d’ells en aquest procés d’adaptació dins l’aula. 

Hi ha moltes emocions implicades en aquests dies: inici de curs després de les vacances, un espai nou, mestres i infants desconeguts, hàbits i rutines diferents, etc.

Cada nen/a ho viu d’una manera molt diferent: alguns mostren el plor ja des del primer dia, d’altres després d’un temps, uns altres ho viuen com una curiositat o repte, altres tenen alteracions en el son i fins i tot alguns fan una baixada de defenses. Alguns d’ells necessiten més temps, d’altres menys.

Cal que l’adult li aporti seguretat i comprensió quan plora o es mostra neguitós. Els nens són molt observadors i intuïtius, i si nosaltres patim els transmetrem aquesta angoixa.

És important sortir de casa amb una actitud molt positiva per venir a l’escola. I quan els vingueu a buscar també. Intentar estar els cinc primers minuts per ells. Amb un petó, una abraçada o preguntar-los com ha anat. Han estat moltes hores a l’escola on han viscut un munt d’experiències, emocions i necessiten expressar-vos-ho d’alguna manera: amb contacte físic, parlant, etc. No us estranyeu si no us expliquen res de l’escola, és una actitud normal durant l’adaptació ja que primer han d’ordenar tota aquesta informació que tenen i quan menys us ho espereu ho exterioritzaran.

HÀBITS I RUTINES

Un dels objectius bàsics de l’etapa d’educació infantil és que els nens i nenes vagin adquirint autonomia en les seves activitats quotidianes. S’aconsegueix gràcies al procés d’habituació.

La finalitat dels hàbits i de les rutines és crear una forma de conducta estable, regular, dinàmica, capaç d’adaptar-se a situacions, no només repetides i habituals, sinó noves i canviants.

cliqueu la fotografia per veure algunes imatges

Els infants assoleixen uns determinats comportaments a mesura que els van repetint. Un cop els han integrat els fan de manera automàtica.

És important fer un treball paral·lel a casa i a l’escola.

Els hàbits que treballem són:

Hàbits d’ordre:

  • Penjar la jaqueta al penjador i posar l’esmorzar al cistell corresponent.
  • Cordar i descordar les jaquetes.
  • Recollir els jocs i/o material que es faci servir.
  • Tenir cura del material i compartir-lo.

 Hàbits d’higiene:

  • Rentar-se les mans.
  • Dosificar el sabó i el paper.
  • Anar al lavabo i netejar-se quan calgui.
  • Mocar-se.
  • Netejar les taules.
  • Utilitzar les papereres.

 Hàbits de convivència:

  • Saludar a l’entrar i acomiadar-se al sortir.
  • Demanar les coses per “sisplau” i dir “gràcies”.
  • Escoltar a la mestra i als companys i companyes.
  • Demanar i saber esperar el torn de paraula.
  • Treballar en silenci.
  • Col·laborar en les feines de la classe.
  • Compartir les coses amb els companys i companyes.
  • Respectar el joc dels companys i companyes.
  • Presentar la feina neta i acabada.

 

Aula Virtual

AFA Balandrau

logoAFA

Calendari

maig 2022
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
     

Contacte

Escola Balandrau
ctra. deTaialà, 2
17007 Girona
tel. 972942152
b7010049@xtec.cat

© Escola Balandrau